, Idei de afaceri mici - Blogspot.com

Afaceri simple si eficiente

Valorifica produsele producatorilor cu o marja de profit de pana la 40%

Citind acest articol vei putea descoperii o afacere foarte avantajoasa si viabila aproape pentru 
oricine. Aproape mai toti cei ce doresc sa porneasca o mica afacere se gandesc sa devina 
producatori gen covrigarie, gogoserie, patiserie, clatitarie, cofetarie, cafenea, ceainarie, brutarie,
ciocolaterie, productia inghetatei, fast-food si mule altele. 
Insa pentru aceast tip de afacere de productie, ai parte de o multime de "batai de cap" cum ar fi : 
utilaje profesionale pentru productie scumpe sau foarte scumpe, spatii de productie si multe alte 
costuri ce implica productia.

Daca nu produci nimic, nu ai parte de aceste "batai de cap", pentru ca te folosesti de 
produsele altora. Cum anume?    - Afaceri simple si eficiente -

Mai mult de 70% din afacerile care ruleaza in Romania , comercializeaza produsele altor 
companii  producatoare, si  nu  sunt  deloc  producatori. De  exemplu , foarte multe firme 
comercializeaza produse chinezesti achizitionate de la mega-depozite precum "Dragonul Rosu",
apoi le pun in vanzare, in propriile magazine fizice sau magazine virtuale (online).Exista o mare
multitudine de producatori si o  multitudine de  produse, de  la  produse de imbracaminte , la 
produse sport, sanatate, cosmetice, incaltaminte, suplimente nutritive, arta, constructii, bijuterii, 
ceasuri, cadouri, calculatoare, aparate foto, electrocasnice, electronice, mobila, jucarii, software,
turism, telefoane, amenajari  interioare,  vopsele,  produse  instalatii, echipamente  industrie, 
echipamente meserii,  echipamente ambarcatiuni,  echipamente vanatoare,  pescuit, birotica, 
papetarie, bricolaje, piese auto, mancare, bautura, flori, cereale, si lista continuua.


Deci ofertele firmelor si companiilor producatoare sunt extrem de diversificate si toate acestea,
asteapta firme  noi  colaboratoare (firme partenere sau colaboratoare)  pentru  a  le distribuii
produsele spre vanzare. Multe dintre aceste companii producatoare, accepta chiar distribuitori
independenti fara firma. Altele pretind doar autorizatie PFA (persoana fizica autorizata), pentru
ca aceste persoane posesoare a unui PFA, sa poata fi impozitate de catre Ministerul Finantelor
Publice, si a putea beneficia de tot acordul legal pentru comertul cu produse legiferate(nu sunt
legiferate comertul cu droguri, arme, substante chimice periculoase, si altele).
   

Cum alegi nisa?

Trebuie doar sa faci un studiu fezabil atent, dupa un plan de afacere bine intocmit, pentru o nisa
anume aleasa. Bine este sa alegi produse dintr-o nisa care iti place, te pasioneaza, pentru ca in
acest fel vei devenii talentat in strategia de vanzari, deoarece succesul in vanzari consta foarte
mult in descrierea si promovarea calitatii produselor.


Dezvolta-ti bine aceasta caracteristica

Cu alte cuvinte, nu sti sa expui eficient calitatiile produselor, nu vinzi. Cu cat scoti in evidenta mai
bine caliitatile  produselor tale, cu atat mai  mult  avansezi  in  fata  concurentei. Toate companiile
producatoare pun  la  dispozitia  colaboratorilor  sai,  descrieri  detailate ca: muliple  intrebuintari,
calitati in plus fata de produsele existente pe piata, eficienta, etc..Cele care nu ofera aceste detalii,
nici nu trebuie bagate in seama.



De exemplu femeile sunt atrase de fashion(imbracaminte), cosmetice si sanatate, ceea ce face
ca aceasta  placere, sa devina o  foarte  potrivita  alegere  de  nisa  pentru  afacere . Talentul
femeilor in evidentierea calitatiilor si al detaliilor, fac sa fie foarte eficiente in arta vanzariilor,
atunci cand sunt pasionate pentru anumite produse. Nu inseamna ca  barbatii  nu  pot  sa  faca
acest lucru, sau nu sunt potrivite pentru ei aceste nise de  imbracaminte, cosmetice si sanatate.
Ceea ce am vrut sa subliniez, este ca femeile o fac cu entuziasm si  acest  lucru  le  va  crea  un
plus valoare produselor. De fapt ceea ce conteaza, este arta  de a convinge  clienti  prin detalii
si avantajele produsului. Daca nu te instruiesti in aceasta arta, nu vei avea succes in nici o
afacere. Nu fac oare acest lucru si marile magazine comerciale prin revistele lor saptamanale? 

 
Calitate vs pret mic

Oare numai pretul conteaza sau si calitatea? De cate ori ati cumparat un produs oarecare si sa
nu fi fost dezgustati de calitatea acestuia? Credeti ca lumea cumpara incaltaminte nike, puma sau
adidas doar ca este o firma de prestigiu? Si din cauza acestui  lucru, dar  mai cu  seama  este o
incaltaminte mai calitativa, mai de durata si  mai  aspectuasa  decat  alta  incaltaminte  ieftina de
duzina.In general firmele de brand au produsele mai scumpe, sunt mai calitative, datorita proce-
sului de productie mai costisitor  si a  materialelor  mai  rezistente. Tot  aceste  branduri  platesc
designeri valorosi, tehnologie avansata si au laboratoarele proprii de testare a materialelor,pentru
a descoperii cele mai bune calitati ale materialelor, rezistenta la apa ,inclusiv variatii de tempera-
turi, la inghet, la caldura si altele. Un alt exemplu evident este motorul de Mercedes care ruleaza
aproape 1.000.000 de Km, iar al Daciei Logan rar ajunge la 200.000 km.Dacia foloseste aliaje
slabe si ieftine, pe cand Mercedes foloseste aliaje rezistente si de lunga durata.

Ce sa mai spunem de dotarile interioare si optiunile unui Mercedes fata de Dacia. De exemplu un
flex Bosch rezista la folosinta  intensa in conditiile  optime de  utilizare  prevazute de  producator,
peste 5 ani, in schimb un flex sau polizor de mana de duzina, nu rezista nici macar un an, daca  il
folosesti intens.Faceti diferenta dintre  cauciucurile de brand  Firestone, Dunlop, Goodyear , etc,
fata de brandurile "no name" de cauciucuri, multe  resapate, proasta rezistenta, proasta  aderenta.
Sau cum arata o masina de brand renumit dupa 15 ani de rulaj si cum arata o masina  oarecare
dupa tot acesti 15 ani de rulaj.

Comercializand produse de calitate ai garantia satisfactiei clientului, ceea ce -ti confera multumire
si implinire in munca pe care o faci. Comercializand produse de  slaba  calitate , te  poti  astepta
oricand la reclamatii , la returnarea  produselor, la  nemultumirea  clientilor, nerspectul  lor  total,
si chiar pierderea lor, iar in final distrugerea afacerii. 

Concluzia este ca produsele calitative vor mai scumpe, mai rezistente dar si  mai de dorit. Orice
persoana doreste sa foloseasca produse de calitate.  Problema este ca firmele partenere distribu-
itoare, nu stiu cum si cat de important este sa evidentieze beneficiile si calitatiile  unui produs. In
general, cand cineva se desteapta si observa  diferenta  dintre  produsele de  brand  si  cele  de
proasta calitate, nu va mai recurge la cumparaturi de tip "paguba" niciodata. 



Investitia

Cel mai important lucru pentru demararea  orcarei  afaceri. Pornirea  in  aceasta  afacere de
parteneriat de distribuire a produselor, se  face dupa  anumite  reguli  pretinse de  companiile
producatoare. Spre exemplu, fiecare companie producatoare accepta  colaborarea cu  firma ta
de distributie, in functie de cantitatea de marfa pe care esti dispus sa o  cumperi  si  sa o  revinzi.
Daca esti dispus sa cumperi  o  cantitate  mare (en gros), compania  este dispusa  sa  iti  ofere o
reducere mare fata de  pretul  de  vanzare  obisnuit (cu amanuntul). Daca  cantitatea  pe  care o
cumperi este  mai  mica  reducerea  este  si  ea  mai  mica. Ca  sa  castigi  bine, sa  ai  un  profit
substantial este nevoie de a investii intr-o cantitate mare de marfa. Daca  reusesti o reducere de
35 - 45% din pretul de vanzare cu amanuntul, atunci  poti  castiga  destul  de  bine de  pe urma
comercialaizarii acelui produs. De ce spun asta, pentru ca la o asemenea reducere, poti  face si
tu reducere de 10 -15% mai departe si in modul acesta esti in avantaj fata de concurenta.


Desigur, capitalul poate fi intre 2.000 si 50.000 euro sau chiar mai mult pentru a obtine reduceri semnificative.Suma investita defineste rulajul si posibilitatea  de  castig  a  afacerii  tale. Daca  ai
obtinut reducerea pe care o doresti, mai e nevoie de un plan de  marketing  bun si veniturile pot
exploda.

Mai jos vei gasi strategii de vanzari numai bune pentru potentiala viitoare afacere


Ce forma juridica de comercializare este mai eficienta? 

SRL(societate cu raspundere limitata), 
PFA(persoana fizica autorizata), 
II(interprindere individuala), 
AF(asociatie familiara) etc.. 
Un expert contabil, te poate indruma sa faci o alegere buna intre aceste forme juridice.
Daca esti informat si nu ai nevoie de aceste detalii, treci peste acest subcapitol mai departe.

De fapt, exista  multe  avantaje  comercializand  produse  prin  firma. Spre exemplu : deducerea
impozitului (reducerea legala) prin scaderea cheltuielilor aferente activitatiilor in firma ca: carburanti,
reparatiile autovehicolelor inscrise pe firma, cheltuieli de regie precum apa, gazul, caldura,curentul,
telefon, chiria sediului, cheltuieli de protocol, 1 sau 2% donatii diverse si altele.Deci aceste deductii
pot reduce impozitul  considerabil de mult daca  esti  suficient de  informat,  iar  avantajul este ca
deductia este legala si profitul devine mai mare.
  
Un lucru bun, este ca aduci prin impozitarea facuta firmei tale, beneficii statului, pentru ca impozitul
firmei tale va ajunge in finantele statului si prin aceasta aduci un plus de venit statului. Nu ne intere-
seaza in acest articol, cum administreaza guvernul  finantele si  nici  nu  facem  politica, am  aratat
cateva avantaje pe care le putem exploata infiintand o firma.

PFA-urile sunt si ele avantajoase , poti alege la infiintare o impozitare declarata/an (declari un
venit anual pe care nu il depasesti) sau impozitare in functie de incasari.


De la 1 februarie 2013 toate firmele care realizeau venituri sub 65.000 de euro, indiferent 
de numarul de salariati, au fost obligate sa plateasca impozit pe veniturile microintreprin-
derilor, chiar daca pana in acel moment ele erau platitoare de impozit pe profit.
Ulterior, incepand cu 1 iunie 2013, regimul fiscal aplicat microintreprinderilor a devenit 
optional pentru firmele care se infiinteaza in cursul anului, cu conditia ca ele sa aiba un
capital social de minimum 25.000 de euro. (avocatnet.ro)

Ceva ce este bine de stiut despre statutul de angajat
(aceasta referire este doar pentru persoanele care nu sunt inca decise sa interprinda o afacere) 

Stiati ca orice angajat legal, plateste impozit din salariul sau si nu  poate deduce  nimic  decat  in
putine limitari legale?.Pe deasupra, pentru  orice  produs  pe care il  cumpara  dintr-un  magazin,
plateste si TVA (taxa pe valoare adaugata), desi aceasta taxa nu o poate deduce, in schimb firmele
o pot deduce. Propriuzis angajatul este cel mai defavorizat in ce priveste deductiile(reducerile din
impozitare) desi veniturile sunt foarte mici in comparatie cu celelalte forme juridice de comert ca
SRL-uri, PFA-uri, etc..     

   

Strategii de marcheting . Unde poti vinde produsele?

Magazine fizice, pe strazi  cu  vad, folosind  eficient  pentru  atragerea  atentiei, reclame, afise,
panouri publicitare, jocuri de lumini seara; Este extrem de important chiar daca  magazinul  se
afla pe o strada cu trafic mare. Daca nu atragi atentia cu nimic,potentialii clienti, se vor uita cu
siguranta la alte magazine, care au cu ce sa le atraga atentia.(Din propria experienta am invatat
lucrul acesta)

Magazine fizice, pe strazi fara vad, folosind mijloace de  publicitate  precum flyere impartite pe
strada prin intermediul unor persoane cu  un  temperament placut, nicidecum abuziv ( persoane
serioase alese cu  atentie, care  nu  vor  arunca  flyerele  in  primul  container) , flyere  puse  pe
parbrizul masinilor aflate pe spatiul public, carti de vizita prietenilor,cunostintelor, cunostinte gen
oameni de afaceri, vecini, rude, apropiati (nici  nu  te  gandesti  cat  de  departe  poate  ajunge
cunoscuta afacerea ta, prin intermediul relatilor apropiate). 

Fa-ti relatii cat mai multe. Relatiile iti vor marii  afacerea  enorm. Vizualizeaza  aceasta, stiind ca
in orice relatie exista o sansa de extindere a afacerii tale. Cand  iti  faci  relatii, intotdeauna vei  fi
nevoit sa dai informatii despre afacerea ta. Si ghici, oamenii vorbesc mai departe in anturajul lor
de prieteni si cunostinte. 

Standuri de prezentare in piete de weekend, parcuri amenajate, parcuri de distractii, oriunde se
perinda oameni multi. Zonele turistice de agrement , gen statiuni , sunt ocazii  care  nu  trebuiesc
subestimate. Intr-un singur sezon, poti vinde cat vinzi in alte 10 locuri laolalta. 



Excelenta resursa pentru suplimentarea veniturilor pentru cei cu bani putini.

Chiar daca ai un capital mic, care nu iti permite deschiderea unui magazin fizic, totusi exista o
sansa prin crearea unei retele de consumatori care sa inceapa chiar in randurile cunostintelor,
colegiilor, prietenilor,  vecinilor etc..Daca cateva persoane din cercul tau de cunoscuti, au
cumparat produsele tale calitative, acestea vor spune mai departe si in acest mod afacerea ta
incepe sa vanda tot mai mult.

Din nou reamintesc importanta relatiilor, comunicand, socializand, si  lasand la urma o carte de
vizita, dai posibilitatea creerii unei retele vaste  de cumparatori  si  promovatori  ai  afacerii  tale.

Imprieteneste-te cu cativa taximetristi seriosi, soferi de transport in comun, postasi, fa-le o aferta
ca sa distribuie flyere clientilor.Te vei uimi ce rezultate poti avea.

Pregateste-ti o zi de plimbare  prin   strazile localitatii tale, sau de ce nu a mai multor localitatii. Fa
pe postasul si adauga  ofertele tale  in  cutiile  postale. Poti  selecta  clientii  in  functie de valoarea
posesiunilor si imobilelor lor.Caselor mai itretinute sau cu arhitectura mai scumpa, le poti promova
produse mai scumpe.



Magazine online

Aici posibilitatile sunt uimitoare. Te poti adresa la o clientela locala, nationala  sau  internationala.
Ai realizat un site, ai platit 500 sau 1000 euro, l-ai creat mare cu 1000 de produse si cu o grafica
frumoasa, foarte prietenos si in acelasi timp profesional, dar nu ai trafic.Sau ca sa ajungi in fruntea clasamentului pe motoarele de cautare, firmele  insarcinate  cu  promovarea  ti-au  spus  ca  poate
dura cateva luni, ca sa ajungi in primele locuri in ordinea organica pe marile motoare.

Acest lucru este adevarat. Sunt firme competente ce pot realiza aducerea in  timp scurt a siteului
tau in primele locuri, insa cu un pret mare sau foarte mare,dar exista si firme mai putin competente
care pot realiza acest lucru intr-un timp mai lung  si  cu  bani  mai  putini.Cu cat  doresti  realizarea
acestui lucru mai rapid, cu atit este mai costisitor.



Adwords, serviciul de publicitate de la Google cu plata 

Daca ai platit negocierea, a doua zi anuntul afacerii tale, apare  pe  prima  pagina  intre  primele
locuri, nu peste o saptamana, nu peste o luna, a doua zi. Negocierea se face dupa tabele grafice
intocmite de Google, pe care te sfatuiesc sa le studiezi atent, incat sa  nu  faci  greseli si sa sti sa
reduci la maxim cheltuielile de publicitate.

Poti face aceste campanii sa fie destul de ieftine, sau destul de scumpe daca nu esti experimen-
tat.(eu am avut mai multe anunturi, stiu cat de  benefica  poate  fi aceasta  publicitate, daca  ai
realizat anunturi inteligente)



Comertul electronic sau E-comerce 

Aici avantajele exceleaza. Aici castigurile cresc  cu  adevarat. Exista  asa  zisele  platforme e-
comerce, care permit contra cost afisarea de reclama, sau banere  cu  produsele  afacerii  tale,
pe o arie extinsa de siteuri, cu trafic mare si foarte mare, care iti pot exploda vanzarile. Desigur,
asa cum am explicat la inceputul  acestui  articol, sansele  sunt  mari  pentru  produse  calitative.
Reducerile sunt intotdeauna cautate, iar daca ai obtinut produse cu reducere  de  minim  35%,
poti face la randul tau reduceri de 10-15% ,pentru a atrage cat mai multi cumparatori. 

Mai sunt multe strategii de promovare si vanzare, insa nu le vom pune in acest articol pe toate,
mai degraba intr-un alt articol.  Succes!

Daca v-au placut aceste informatii, va rugam sa puneti un link pe siteul dvs. catre siteul nostru
http://ideideafaceri1.blogspot.com .  Va multumim!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Descopera mai multe idei de afaceri. Idei de afaceri mici, afaceri profitabile, afaceri mici, afaceri cu bani putini...